1 Mart 2011 Salı

çooookkkk lezzetliiiii

yeni tatlar denemeye bayılıyorum ... öyle ki açlıktan öleyim yinede farklı , daha önce hiç yemediğim bir şeyi yerim... Üniversitede okurken cebimde ki son para ile açlıktan ölmek üzereyken muzlu ve ananaslı pizza yemiştim... Derya ile gitmiştik pizzacıya , kordonda çok şık bir mekandı, mekanın sahibi son derece sevimli ve kendini sürekli yenileyen bir aşçıydı. Pizza konusunda da bir uzmandı. menüsüne üç ayda bir yeni bir pizza ekliyordu , bu üç ay içinde bu yeni tat tutulursa kalıcı olarak menüsüne ekliyordu. Ben bu üç aylık dönemin sanırım en kötüsüne denk gelmişim, menüde ananas ve muzlu pizzayı gördüğüm zaman ben bundan yemeliyim dedim. Derya nasıl sinirleniyor bana 'kızım açsın , adam gibi bir şey seç, bak ben pizzam dan vermem'' diye baskı yapıyor pizza seçimimi tekrardan gözden geçirmem için. Ama hayır takmıştım kafaya mutlaka denemeliydim. Pizzayı sipariş ettim, siparişi alan delikanlı şaşkınlıkla bana bakıyordu. Mekanın mutfağı, fırını  ve kasası amerikan mutfak gibiydi yani tam ortada ve açık. sadece sutunlar var.Bizim siparişler geldi. Kafamı bir çevirdim bütün çalışanlar mekanın sahibi de olan aşçısı, diğer mutfak çalışanları , garsonlar herkes tezgahın önünde durmuş beni seyrediyorlar. ben ilk lokmayı ağzıma attım, attım ve öyle kaldım . Mümkünatı yok yutamam bu lokmayı, bu berbat bir tat , insanlarda bana bakıyorlar. Zorla yuttum , Derya başladı gülmeye . Ama ben pes etmedim , belki yedikçe güzelleşecek bir tattır bu diye devam ediyorum. Tam o sırada ananaslı pizzanın mucidi aşçı başıma dikildi ve ' nasıl , pizzayı beğendiniz mi ?' diye sordu. 'Doğruyu söyleyeyim değil mi?' diye sordum. Doğruyu duymak istediğinden emin olunca gerçekleri tüm çıplaklığı ile anlattım... ' bi kere muz kurumuş, ananas ekşi ve mayhoş bir tat vermiş, acı sosunuz muzun tatlı tadı ile karışmış ve ortaya çok kötü bir tat çıkmış ' dedim.... Başladı gülmeye 'biz menümüzde her üç ayda bir yeni bir tat deniyoruz ,bu pizza yaklaşık beş aydır menüde , inatla bekledim sadece bir kişi de olsa birileri  denemek isteyene kadar menüden çıkarmayacağım, ilksiniz ve sanırım siz son olacaksınız yani artık pizzayı gönül rahatlığı ile menüden çıkartabilirim ' dedi. İçimden 'gitti son para , aç da kaldık iyi mi' diye geçiriyordum mutlu gözlerle bana bakan adama bakarken. Ama kasada güzel bir süpriz oldu ve benden pizzanın parasını almadılar... :)
    Pizza maceram en az dört yıl öncede kaldı ... Mekan bile kapandı ( muzlu pizzadan olmasa gerek :) ) Ama ben hala yeni tatlar denemeye devam ediyorum. (Ahhh bir gün gurme olsam da boşa çıkmasa bunlar ) Bugün markette gezinirken tutan çikolata krizimi bastırmaya çalışırken reyonda gördüğüm yeni ( en azından benim için ) çikolata dikkatimi çekti. Hiç tereddüt etmeden attım alışveriş sepetine. Sokakta bir şeyler yemeyi çocukluğumdan beri sevmediğim için eve koştura koştura geldim. hemen paketi açıp başladım yemeye. Nasıl güzel bir tat bu , insan yerken hiç bitmesin istiyor, helede  sadece 1 paket almışsa :( Nestle nin yeni tadından bahsediyorum. Baklava tadında olanından . Nestle 'antep fıstıklı çıtır hamur parçacıklı sütlü ' çikolatadan... Gerçekten baklava yemiş gibisin, yani bir az önce bir kutu baklava yemişsin de (hemde güllüoğlundan  şöyle çıtır çıtır taze bir baklava) tadı daha damağın dayken üstüne de çikolata yemişin gibi. Ben çok başarılı buldum. Bravo valla bunu yapan ekibe... Ellerine sağlık hepsinin...yapımında emeği geçen herkesin elleri dert görmesin lütfen... Ve hani bir sürü reklamı oluyor ya yeni çikolataların , bunun yok , markette görmesem bilmiycektim. Hatta ambalajını önce attım sonra herkes bu tattan haberdar olmalı diyerek tarattım. Çikolata ve baklava seven herkes denemeli.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder