27 Kasım 2010 Cumartesi


eğer gerçekleşmesi imkansız bir dilek hakkım olsaydı hiç düşünmeden Alphonse Mucha benim nü resmimi çizsin derdim . yani hatta Mucha' sevgilim olmasını dilerdim sabah akşam bıkmadan karşısına geçerdim ve hadi bu defa da kızıl saçlı çiz beni derdim. Hıım aslında güzel hayal... Balım sanki burda göbeğimi fazla çizmişsin evet biliyorum o göbek vardı ama çizmeyebilirdin, neden belimi birazdaha kavisli çizmedin ki sanki?, bu bana hiç benzemiyo bu şişman ... Bu Çekoslavak muhteşem, dehası yetenekle tanışmam sanırım bi 15 sene öncesine dayanıyor. Kesinlikle bizden ayrı bir dünyada yaşadığını düşündüğüm entelektüel kuzenim ve onun çizgi film çizeri entelektüel eşinin evinde yan yana asılmış devasa üç tablo görmüştüm 12 yada 13 yaşındaydım, tabloları Fransa'dan ( daha doğrusu içindeki posterleri ) yeni getirmişlerdi ve ben onları önünden ayrılmadan ağzım açık bir şekilde yarım saat kadar izleyince kuzenimin anlatmaya bayılan eşi elinde kocaman bir kitapla gelmişti yanıma.' burda daha fazlası var ' diye elime tutuşturmuş bi yandanda anlatmaya başlamıştı, ben önce ağzımı kapatıp sonra teker teker resimlere bakmaya başlamıştım her resimde hayranlığım daha fazla arttı, çizdiği her kadını harika çizmişti ve renklerin uyumu her resimdeki ince ayrıntılar insanı büyülüyordu. Hiç bir şey değişmedi 27 yaşındayım ve hala beni büyüleyen tek ressam kendisi... Kuzenimden yalvararak bu resimlerden bulmasını istedim her defasında 3 yıl önce bir yurt dışı gezisinde dört tane posterini bulmuş ve benim için almış. Geçenlerde breaveheart ile oturacağım evin salonu için çerçevelettim ama 20 yıldır çerçevecilik yaptığını idda eden beyinsiz çerçeveci plastik b...tan bir çerçeve yapmış. nasıl sinirlendim müşterilerin önünde yapılan yüksek sesli bir kavganın ardından çerçeveleride alarak 'en iyi reklam insandan insana yapılandır' diyerekten çıktım . Sonra dedim adam demiştir 'ya gerizekalıya bak beni neyle tehdit ediyo' Ben kavga için dükkana girdiğimde bişeyler yiyordu onun için ağzı doluydu son söylediğime ağzıyla gülememiştir ... Neyse şimdi çerçevelerimemin ellerde yenileniyor... Şimdi breaveheartımı balayı tatili için Prag'a gitmeye ikna etmeye çalışıyorum ...Mucha Müzesini gezebilmek için ... Allahım lütfen lütfen lütfen , lütfen gidebiliyim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder