11 Şubat 2011 Cuma

ahhh CINNABON sen neymişsin meğer...


İstanbul'a geldiğim ilk günden beri kız kardeşimle hiç durmadan geziyoruz. Hava çok soğuk olduğu için çok fazla üşümeden gezebileceğimiz bir yere gitmeye karar verdik ve eve de yakın olduğu için metrocity' nin yolunu tuttuk. Her yerde çılgın indirimler devam ediyor ama tabi bütün dükkanlar yağmalanmış gibi :) gezinmekten yorulunca ve iki iştahlı kızkardeş olarak tatlı krizimiz de tutunca yemek katına inip gezinmeye başladık acaba ne yesek diye. Farklı tatları denemeye bayılan ben farklı bir şeyler ararken cinnabon'u fark ettik. Daha önce hiç tadına bakmadığım bu enfes şeylerin görünüşü gayet sıradan geldi yani çok süslü püslü değildi annemin yaptığı tahinli çöreklerin üstüne krema dökülmüşüydü sanki... Sanki ... Çünkü meğer uzaktan yakından alakası yokmuş. Önce sadece bir porsiyon ''minipecanbon'' istedik (ikimize fazla bile geleceğini düşünerek) yanında bir fincan kahveside bonusu oldu. . İlk çatalı aldım ve sonra tabakta ki bütün dilimin ne zaman bittiğini anlayamadım . Kendime geldiğimde ilk söylediğim ' ben büyük bir dilim daha istiyorum 'oldu. Ve hemen ikinci dilimi sipariş verdim . Çalışanlarıda son derece sıcak insanlardı. Özellikle Dursun adında bir genç vardı , (bu kadar kalori yüklü tatlının arasında nasıl bu kadar fit kaldığını anlayamadığımız) biz tatlımızı yerken o bir yandan Dursun yeni tatlıyı yapıyordu. Sürekli soru sorarak onu bezdirsemde güler yüzü ile her soruma cevap verdi. 'minipecanbon' mayalı bir hamurdan yapılıyormuş, hamur özel olarak getiriliyormuş ama krep yaptığımız hamurun kulak memesi kıvamında olanından hazırlıyorsunuz , biraz yoğurduktan sonra kalın bir merdane yardımı ile incecik açıyoruz (Dursun'da makarna makinası vardı, attı makinaya incecik çıkardı hamuru ) daha sonra açılmış hamurun üzerine bolca margarin sürüyoruz bunun üzerine de tarçın ve esmer şeker karışımını döküyoruz ve başlıyoruz rulo şeklinde sarmaya ( sanırm zor olan bu kısım Dursun bayağı iinalı çalıştı bu aşamada ) sonra minik minik kesip tepsiye diziyoruz . Pişirme derecesini sormaya cesaret edemedim ama uygun sıcaklığı deneyerek bulabiliriz. Ve piştikten sonra üzerine karamel sosu döküyorsunuz ;(ki benim yediğim işte buydu ) karamel sosu, adını anlayamadığım ikinci bir karamel sosu daha ve amerikan cevizi yani Pikanı bol miktarda döküyorsunuz ve tadına doyamadığınız bu tat ortaya çıkıyor. Gidip bnde yemek istiyorum diyen varsa metrocity'de yemek katında Schlotzsky's in hemen yanında CINNABON .... Ve kesinlikle minipecanbonu tercih etmelisniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder